515 183 845   /   577 111 629 stomatologlesna@gmail.com

Endodoncja

Leczenie kanałowe polega na dokładnym oczyszczeniu kanałów korzeniowych z martwej lub zainfekowanej miazgi. Miazga zęba, która uległa nieodwracalnemu zapaleniu, objawia się poprzez występowanie silnego bólu, samoistnego lub sprowokowanego (np. zimnem, czy podczas opukiwania zęba), lub też brakiem reakcji podczas badania przez dentystę.

W dzisiejszych czasach leczenie kanałowe jest bezbolesne (wykonywane w znieczuleniu miejscowym) oraz odchodzi się od tak zwanego „zatruwania zęba” (zabiegu dewitalizacji), który był największą traumą pacjentów.

Skuteczne opracowanie chemo-mechaniczne systemu kanałów korzeniowych możliwe jest dzięki pracy w powiększeniu (lupy), maszynowym oraz ultradźwiękowym narzędziom endodontycznym oraz systemom do wypełniania kanałów korzeniowych metodą płynnej gutaperki. Nasze procedury umożliwiają możliwie jak najlepsze oczyszczenie i szczelne wypełnienie kanałów korzeniowych.

Najważniejszym elementem skutecznego leczenia endodontycznego jest jednak jego odbudowa. Prawidłowa odbudowa tkanek zęba to szczelne wypełnienie, które uniemożliwia dostęp do kanału bakteriom ze śliny (wypełnienie światłoutwardzalne, endokorona, korona ceramiczna).

Procedura wzmocnienia konstrukcji wypełnienia włóknem szklanym lub wykonanie wkładu metalowego, pomaga oprzeć się cienkim ściankom zęba,  siłom żucia, tak by nie doszło do jego pęknięcia lub złamania korony.

Oferujemy również leczenie kanałowe pod mikroskopem.

Godziny przyjęć: pon-czw: 9:00-19:00, Pt: 9:00-17:00

515 183 845, 577 111 629